پخش زنده بازی ایران و بلغارستان در لیگ ملت‌های والیبال (۱۸ خرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین شوک هلدینگ خلیج فارس به نکونام| مذاکره با فرهاد مجیدی آغاز شد! ویدئو گل اورونوف برای تیم ملی ازبکستان در برابر ترکمنستان ویدئو خلاصه بازی تیم ملی ایران و هنگ کنگ(۱۷ خرداد ۱۴۰۳) نتیجه بازی فوتبال ایران و هنگ کنگ(۱۷ خرداد ۱۴۰۳)+ ویدئو گل‌ها| برد قاطع و ساده محرومیت بلندمدت مهرداد محمدی | جریمه ۲ میلیاردی برای حسین بادامکی وزیر ورزش: لیگ بعدی حتما با VAR برگزار شود سپاهان در پی جذب دوباره مدافع گرجستانی پرسپولیس پخش زنده بازی ایران و هنگ کنگ در مقدماتی جام جهانی (۱۷ خرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین اعلام ترکیب تیم ملی فوتبال ایران مقابل هنگ کنگ (۱۷ خرداد ۱۴۰۳) بازگشت فرشاد احمدزاده به پرسپولیس؟ یامگا از ایران رفت ترکیب احتمالی تیم ملی فوتبال برابر هنگ کنگ (۱۷ خرداد ماه ۱۴۰۳) وضعیت گنگ حاج صفی برای حضور در آاک آتن محرومیت ۲ ساله در انتظار سرمربی لیگ برتری نتیجه و ویدیو خلاصه بازی والیبال ایران و برزیل(۱۷ خرداد ۱۴۰۳)| یک باخت دیگر... پخش زنده بازی ایران و برزیل در لیگ ملت‌های والیبال (۱۷ خرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ویدئو | جشن قهرمانی تیم خیبر خرم آباد در لیگ یک و صعود به لیگ برتر صعودی دیگر در کارنامه اکبر میثاقیان| صعود نوشهری‌ها به لیگ یک تاریخ و ساعت بازی ایران و برزیل در لیگ ملت‌های والیبال | خلق شگفتی یا پنجمین شکست پائز؟
سرخط خبرها

پنج شنبه آخر عزیزی خادم درفدراسیون فوتبال؟ | شهاب درنقطه پایان

  • کد خبر: ۹۹۳۳۹
  • ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷
پنج شنبه آخر عزیزی خادم درفدراسیون فوتبال؟ | شهاب درنقطه پایان
عزیزی خادم می‌داند که اگر در جلسه پنجشنبه شرکت کند برای اولین بار فضا علیه اوست. البته رئیس فدراسیون یک حقیقت بزرگ دیگر را هم خوب می‌داند: این هیأت رئیسه حتی اگر مجمع هم رأی به بازگشت او بدهد، دیگر در اختیار رئیس نیست.

گروه ورزش|شهرآرانیوز، جلسه هفته گذشته هیأت رئیسه برای عزل موقت شهاب عزیزی خادم از ریاست فدراسیون فوتبال، تمام فوتبال و ورزش ما را تحت‌الشعاع خود قرار داد و بر خلاف فوتبال برتر که با دو جمله طعنه‌آمیز از کنار این اتفاق بزرگ گذشت (که آن هم قابل پیش‌بینی بود)، همه به‌دنبال این هستند که بدانند چه بر فوتبال ما گذشت.
حکم در کشو میز دبیرکل


جلسه کمیته استیناف برای بررسی رضایت باشگاه پیکان از مهرداد سراجی برگزار شد و با حذف یکی از اعضا که پیش از این، درباره پرونده مصاحبه کرده بود، رأی‌گیری انجام شد و با وجود اصرار یکی از اعضا بر مقصر شناختن سراجی (که البته با توجه به مفاد اساسنامه جدید باید از کمیته برود)، در نهایت حکم به تبرئه مدیرعامل سایپا داده شد که این رأی در اختیار دبیرکل فدراسیون قرار گرفت؛ اما هنوز این حکم اعلام نشده است.

تجمع عجیب


یکی از اتفاقات عجیب در فوتبال ایران، تجمع عده‌ای علیه شهره موسوی مقابل ساختمان فدراسیون فوتبال بود. این تجمع برای اولین بار صورت گرفت آن هم در حالی که مدت‌ها از بسته شدن پرونده این عضو هیأت رئیسه می‌گذرد و در زمان بررسی پرونده، شاهد حضور این افراد مقابل شرکت موسوی یا فدراسیون فوتبال نبودیم.  
گفته می‌شود همه این آدم‌ها از یک استان به تهران آمده‌اند و یکجا جمع شده‌اند و در این روز‌های باقیمانده تا جلسه تعیین کننده پنجشنبه احتمال هر تجمع دیگری وجود دارد و شاید تجمعات خشن‌تری هم از آن‌ها ببینیم.


 وبینار عجیب


رئیس فدراسیون فوتبال دیروز به یکباره تصمیم گرفت با رؤسای هیأت‌ها جلسه مجازی برگزار کند. کاری به این نداریم که این وبینار، چه ایراد‌های فنی قابل ملاحظه‌ای داشت.  
نکته عجیب، اما جمله‌های رئیس فدراسیون درباره خدمات این فدراسیون بود.
این جلسه نشان می‌دهد رئیس فدراسیون روی کمک هیأت‌ها (در صورت کشیده شدن کار به مجمع انتخاباتی) حساب باز کرده است.

 ماجرای دو عضو غیر قانونی


این روز‌ها مدیران فدراسیون تلاش فراوانی کرده‌اند پای دو عضو غیر قانونی هیأت رئیسه را به جلسه پنجشنبه بکشانند.
حمید مهرعلی و حیدر بهاروند از مجمع اسفند سال قبل رأی اعتماد نگرفته‌اند. مدیران فدراسیون فوتبال می‌گویند اعضای هیأت رئیسه پذیرفته‌اند آن‌ها با عنوان سرپرست در جلسات هیأت رئیسه حضور داشته باشند.  
اگر این ادعا درست باشد، حتی تصمیم هیأت رئیسه هم غیرقانونی است، چون هر عضوی از اعضای هیأت رئیسه که رأی مجمع را نداشته باشند نمی‌توانند برای درازمدت عنوان سرپرست را یدک بکشند.
اساسنامه، منشور اصلی فوتبال ایران است که به تصویب مجمع رسیده و مجمع باید ملتزم به اساسنامه باشد و هیأت رئیسه که منتخب همین مجمع است هم همین طور. به این دلیل واضح، هیأت رئیسه اگر هم امضا کرده باشد، رأی و مصوبه‌اش باطل است.

سرنوشت جلسه پنجشنبه


سؤال این روز‌های اهالی فوتبال این است: تکلیف جلسه پنجشنبه(فردا) چه می‌شود؟  
شهاب عزیزی خادم و دوستان باقیمانده‌اش به‌دنبال آن هستند که جلسه پنجشنبه را تنها در صورتی برگزار کنند که امیدی به موفقیت در آن داشته باشند.  
در غیر این صورت شاید متوسل به راه‌هایی برای فرار از برگزاری شوند. مانند این دلیل غیر موجهی که دیروز گفتند (طبق قانون، هیأت رئیسه باید دلایل بی‌کفایتی رئیس را در نامه می‌آورد و حالا ما می‌توانیم جلسه را برگزار نکنیم).
در حالی که این جلسه با اعلام رسمی دبیرکل و خواست فدراسیون فوتبال برگزار می‌شود.

درخواست هیأت رئیسه


درخواست اصلی اعضای هیأت رئیسه این است:
اگر شهاب عزیزی خادم آن طور که در ۳ برنامه موافقش در تلویزیون ادعا می‌کند و دیروز هم در وبینار با رؤسای هیأت‌های فوتبال گفت، برنامه محور، علمی و درست مدیریت کرده، چرا باید از نشستن در جلسه پنجشنبه هراس داشته باشد؟  
اگر او استدلال درست داشته باشد می‌تواند هیأت رئیسه را قانع کند.

ترس!


رئیس فدراسیون فوتبال به شکلی واضح از جلسه پنجشنبه می‌ترسد. او می‌تواند تمام برنامه‌های اجرا شده و تمام برنامه‌هایش برای آینده را مقابل هیأت رئیسه بگذارد؛ اما رئیس می‌ترسد، چون می‌داند خواسته‌های هیأت رئیسه درست است.
آن‌ها در مورد مسائل مختلف پرسش‌هایی دارند که هیچ‌گاه به آن‌ها پاسخی داده نشد. از بلاتکلیفی سرمربیان تیم‌های مختلف از جمله تیم امید، مشکلات تیم‌های ملی از جمله تیم فوتبال ساحلی، مشخص نبودن سرمربی چند تیم ملی از جمله تیم‌های نوجوانان و جوانان، عدم شفافیت صورتحساب‌های مالی و مالیاتی، ماجرای ورود شرکت خارجی برای VAR و سؤال‌های فراوانی که هیچ پاسخی برای آن‌ها یافت نشد.  
عزیزی خادم می‌داند که اگر در جلسه پنجشنبه شرکت کند برای اولین بار فضا علیه اوست. البته رئیس فدراسیون یک حقیقت بزرگ دیگر را هم خوب می‌داند: این هیأت رئیسه حتی اگر مجمع هم رأی به بازگشت او بدهد، دیگر در اختیار رئیس نیست و از این پس برای هر موردی عزیزی را بازخواست خواهد کرد.

کنفدراسیون ناظر می‌فرستد؟


احسان اصولی به‌عنوان یکی از اعضای هیأت رئیسه که موافق عزل عزیزی خادم هستند در نامه‌ای از حسن کامرانی‌فر دبیر کل فدراسیون درخواست کرده یک ناظر بین‌المللی (از کنفدراسیون فوتبال آسیا) برای جلسه پنجشنبه به ایران بیاید که البته این مطابق آیین‌نامه فیفاست که هر جلسه‌ای در فدراسیون‌های ملی که رنگ انتخاباتی بگیرد باید با حضور نمایندگان کنفدراسیون آن قاره برگزار شود.  
هنوز مشخص نیست که ترتیب اثری داده شده و فدراسیون ایران از کنفدراسیون درخواست ناظر کرده یا خیر.

جناح‌های موافق و مخالف


اگر حمید مهرعلی و حیدر بهاروند را از هیأت رئیسه منها کنیم، اکثریت قابل توجه هیأت رئیسه معتقد به عزل شهاب عزیزی خادم هستند. انتشار نامه امضا شده توسط اعضای هیأت رئیسه نشان داد عزیزی خادم محبوبیتی در هیأت رئیسه ندارد و همین نشان می‌دهد رئیس ۱۱ ماه اخیر فدراسیون فوتبال، چگونه مدیریتی در فوتبال داشته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->